Even in het kort. iZettle is een bedrijf uit Stockholm in Zweden dat zich dag en nacht bezig houdt met het ontwikkelen en verbeteren van betaaldiensten en mobiele applicaties. In deze review gaan we mobiele point of sales (mPOS) van IZettle kritisch onder de loep nemen. Lees nu wat onze bevindingen zijn in de iZettle expert review.

Update Juli 2016: iZettle maakt vanaf nu geen onderscheid meer in Lite en Pro gebruikers. Er is een card reader ontwikkeld die de voordelen van beide apparaten combineert.

De kaartlezers van iZettle

Alvorens we de diensten van iZettle gaan beoordelen, willen wij eerst graag duidelijk hebben wat iZettle nou precies aanbiedt. Er zijn met de kaartlezer Lite en kaartlezer Pro namelijk twee opties:

Optie 1 – kaartlezer LiteVeilge_pin-_en_creditcardbetalingen_accepteren___iZettle

Deze kleine reader zonder schermpje past volgens iZetlle in je broekzak en verbindt met je telefoon via een kabel. De kaartreader is gratis.

Optie 2 – kaartlezer Pro

Veilge_pin-_en_creditcardbetalingen_accepteren___iZettle 2

De Pro kaartlezer is een stukje groter dan de Lite versie, maar nog steeds draagbaar. Het apparaatje maakt via Bluetooth contact met je smartphone of tablet en heeft een ingebouwd schermpje. De kaartreader kost € 79,- exclusief BTW.

Lite vs. Pro

Het voordeel van de kaartlezer Lite is dat het klein en gratis verkrijgbaar is. Ten opzichte van de Lite werkt de Pro echter wat makkelijker, omdat het een schermpje heeft en daarnaast zonder kabel werkt. Als we mochten kiezen, zouden wij liever wat geld extra neerleggen en voor de Pro kaartlezer kiezen. Wil je liever niet investeren in een kaartlezer dan is het zeker aan te raden de Lite versie te proberen.

Accepteert alle grote kaarten

Zowel de Lite als de Pro versie accepteren alle grote debit en credit kaarten: Visa, MasterCard, American Express, Visa Electron, V Pay en Maestro.

Compatibel met IOS en Android

iZettle Lite en Pro zijn geschikt voor zowel Apple als Android apparaten (smartphones en tablets). De minimale IOS versie is 7.1 en de minimale Android versie 4.0.3. Wanneer je voor de kaartlezer Pro kiest, heb je een smartphone of tablet nodig die over een Bluetooth optie beschikt.

Mobiele Applicatie iZettle

De applicatie van iZette is gratis te downloaden in de App Store of de Google Play store. Tijdens het gebruik van de mobiele applicatie valt het direct op hoe snel en makkelijk de bediening van de app werkt. iZette heeft veel aandacht besteedt aan de interface en de gebruiksvriendelijkheid daarvan. Absoluut een groot pluspunt!

image1_PNGToen we iets langer dan een halfuur met de applicatie gespeeld hadden, konden we de applicatie niet op zwakke punten betrappen. Het lijkt erop dat de ontwikkelaars bij iZette expert review echt overal aan gedacht hebben. Zo kun je producten en de specificaties daarvan aan de voorraad toevoegen en biedt het de mogelijkheid om cash betalingen te ontvangen. Het voorraadsysteem houdt het allemaal netjes bij.

Als we kritisch zijn, zou iZettle de productenbibliotheek (het hele assortiment) overzichtelijk kunnen houden. Het is lastig om het overzicht te houden, naarmate je meerdere producten toevoegt. Het zou dan handig zijn als je de producten in groepen kon categoriseren.

Prijzen en uitbetaling iZettle

iZettle zet zich neer als één van de voordeligste in haar segment. Het Zweedse bedrijf streeft erna om een uitmuntend product tegen een goede prijs aan te bieden. Daarom betaal je bij iZettle expert review alleen per transactie. Deze tarieven starten vanaf 1,5% tot 2,75% per transactie. In principe geldt hoe meer omzet, hoe dichter je bij het tarief van 1,5% per transactie komt te zitten.

De kaartlezer Lite is gratis en de kaartlezer Pro kost € 79,- exclusief BTW. Dit zijn eenmalige kosten die je maakt, dus dat gaat je de kop niet kosten. Het voordeel ten opzichte van de traditionele point of sale (POS) systemen is dat je geen abonnementskosten, vaste toeslagen of onderhoudskosten kwijt bent. Je zit niet aan een contract vast en betaalt alleen per transactie.

De uitbetaling is simpel. Dit gebeurt dagelijks en dat vinden wij een groot pluspunt. Bij enkele concurrenten kan dit namelijk langer dan twee werkdagen duren.

De klantenservice van iZetlle

De klantenservice van iZettle is dagelijks bereikbaar van 9 tot 5 via de e-mail. Wel is de ervaring dat er snel en duidelijk gereageerd wordt. Het nadeel is wel dat je niet even snel een belletje kan doen en dat je ze in de avonduren niet kunt bereiken.

Het aanmeldingsproces gaat daarentegen super snel. Je meldt je aan, installeert gratis de mobiele applicatie van iZettle en ontvangt de kaartlezer (Lite of Pro) naar wens. Aan de hand van een terugbetaaltransactie dient je bankrekening bevestigd te worden. Dit duurt maximaal drie werkdagen. Lekker vlot dus.

Onze bevindingen over iZettle expert review

17033611415_78a3231f55_z

We kunnen er lang of kort over praten, maar één ding is wel duidelijk dankzij deze iZettle expert review. iZette levert een fantastisch werkend product dat dicht tegen perfectie aan zit. Dit maakt iZettle wel één van de voorlopers op het gebied van mobiele betaalsystemen. Dit alles biedt iZettle ook nog eens tegen een laag tarief.

De enige puntje van kritiek zijn de onoverzichtelijkheid naarmate je meerdere producten een de mobiele applicatie toevoegd. Dat de klantenservice alleen van 9 tot 5 en uitsluitend via de mail te bereiken is, kan lastig zijn. Maar omdat de ervaring is dat er snel en duidelijk gereageerd wordt, is dit wat ons betreft geen redenen om te twijfelen over iZettle.